ေရွးေဟာင္းေျခရာကုိ ဖ်က္လုိသူမ်ား
ရခုိင္ျပည္နယ္ အတြင္းရွိ ေရွးေဟာင္း ဘုရားပုထုိးမ်ားကုိ ျပန္လည္ျပဳျပင္ရာတြင္ မူလေရွးေဟာင္း
လက္ရာမ်ား ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင္း သတိထားျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း အမ်ားျပည္သူ၏ ဆႏၵ
ကုိ ခံယူျခင္းမွာ လြန္စြာ အေရးပါလွသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္း ေျမာက္ဦးေဒသသည္ AD16ရာစုႏွင့္ 17ရာစု ကာလမ်ားတြင္ စီးပြားေရ လူမႈေရး
ႏုိင္ငံေရး ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အားျဖင့္ ဖြံၿဖဳိးတုိးတက္ စည္ပင္ မႈသည္ အထြက္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ ေၾကာင္း သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရ သည္။
ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားကုိုယခုအခါ ေတြ႔ရွိေနရျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားပ်က္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ျပဳျပင္မြန္းမြန္ခဲ့ၾက သည္။ ယင္းသုိ႕ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေဒသခံေစတနာ ရွင္မ်ားက ျပဳလုပ္ သည္မ်ား ရွိသကဲ့သုိ႕ သက္ဆုိင္ရာေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနမွ လည္းျပဳျပင္မႈမ်ားရွိ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သုိ႕ေသာ္လည္းျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္မွားမႈ မ်ားကုိ ျပည္ သူ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဌာ အၾကား တြင္ရွိလာခဲ့ရာ ေျဖရွင္း၍ မရႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းအရာတခု အျဖစ္ ႀကီးထြားလာခဲ့ သျဖင့္ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားကုိ ျပဳျပင္လုိလ်င္ ယဥ္ေက်းမႈ ဌာနကုိတုိက္တြန္းရန္ အေၾကာင္း ၾကား လာရ ေၾကာင္း သိရသည္။
ေျမာက္ဦးေဒသခံမ်ားကလည္း ၄င္းတုိ႕ လုိအပ္ေသာ ပုံစံအတုိင္း ျပဳျပင္လုိသကဲ့ သုိ႔ သက္ဆုိင္ရာဌာန ကလည္း ၄င္းတုိ႕လုိအပ္ သလုိ ျပဳျပင္ၾက သည္။ အဆုိပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ၂၀၀၈ - ဇန္ န၀ါရီ လ ထုတ္ ၇ ရက္ သတင္း ဂ်ာနယ္ အတဲြ ၆၊ အမွတ္(၄၁)တြင္ ျပည္သူမ်ားကုိ အပုတ္ခ်ေရးသားထား ေသာ
အိျဖဳမြန္၏ သတင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကုိယ္ လုိရာ ဆဲြ ေျပာသည္ ဟု ေဒသခံမ်ား ရႈျမင္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတြင္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕သုိ႕ လာေရာက္ေလ့လာခဲ့ေသာ မႏၱေလးနည္းပညာတကၠသုိလ္မွ လက္ေထာက္
ကထိက ေဒၚယုမြန္ျမင့္က ” ေဒသခံေတြ ဘုရားပ်က္ေတြ ရွိရင္ ဒီအတုိင္းမထား ေကာင္းဘူး ၊ ဆုိၿပီးျပဳျပင္ၾကတယ္။ ေရွးေဟာင္ းဘုရားေတြကုိ ဒီအတုိင္းျပဳျပင္ၾကေတာ့ ၊ ေရွးေဟာင္း ဗိသုကာ လက္ရာ ပ်က္သြားႏုိင္တယ္“ ဟု ေျမာက္ဦးၿမိဴ႕ရွိ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ား သုေတသန စာတမ္း ဖတ္ပဲြတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ သည္ဟု ေရးသားထားသည္။
ထုိ႕အျပင္ရန္ကုန္နည္းပညာတကၠသုိလ္ ဗိသုကာဌာနမွ ကထိကဦးခုိင္၀င္းလတ္ကလည္း ” ေျမာက္ဦး က ရသွ်စ္ေသာင္း က ရာသီဥတု ဒဏ္ေၾကာင္း ပ်က္စီးတာရွိေပမယ့္ ဗိသုကာ အေၾကာင္း ေဒသခံေတြ နားမလည္ ေတာ့ ကုိယ့္သေဘာနဲ႕ကုိ ျပဳျပင္ၾကတယ္။ သွ်စ္ေသာင္းဘုရားရဲ႕ေအာက္ေျခေတြမွာ ၀င္လာတဲ့ မုိးေရေတြကုိ ထြက္ဖုိ႕ အေပါက္ လုပ္ထားေပမယ့္ ၊ နားမလည္တဲ့ လူေတြက အေပါက္ကုိ ပိတ္ လုိက္ေတာ့ ေရ ကမထြက္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ တာရွည္ မခံတာပါ၊ ” ဟု ေရးသားထားရာ ေဒသခံ မ်ားကုိ နားမလည္ ဟု ေရးသားခ်က္ေျပာဆုိ ခ်က္ အေပၚ ေျမာက္ဦးမွ သမုိင္းသုေတသီမ်ား ကလည္း ခံျပင္းခဲ့ ၾကေၾကာင္းသိရ သည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ အခ်ဳိ႕ေသာေဒသခံတုိ႕သည္ ဗိသုကာ ပညာ ကုိ ေလ့လာလုိက္စားမႈမ်ား ညယေန႕ ကာလအထိ ရွိေနေသးေၾကာင္း ၊ သုိ႔ေသာ္လည္းဗိသုကာ ပညာကုိည နားလည္မႈ မရွိဘဲျပဳျပင္ခဲ့မႈမ်ား ရွိေကာင္း ရွိခဲ့ သည့္တုိင္ အစုိးရဌာနမ်ား အေနျဖင့္ လက္ရွိရေနေသာ အခြင့္အာဏာ ကုိ အသုံးျပဳကာ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း ၊ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနမ်ား အေနျဖင့္ မလုိလားအပ္ေသာ သတင္းထိမ္ခ်န္မႈ မ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိ ေနေၾကာင္း လည္း သိရ သည္။
ေဒသခံမ်ားက မူ ” သူတုိ႕လုပ္ခ်င္သလုိ႔ လုပ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ေရွး ေဟာင္း လက္ရာေတြထဲ က တစ္ခ်ဳိ႕ဘုရားပုထုိးပ်က္ေတြမွာ ျပန္လည္ျပဳဳျပင္ထားၾကတာ ဟာ ေရွးမူနဲ႔လုံး၀ လြဲေခ်ာ္ေနတာေတြ ရွိေန ပါတယ္ ၊ သွ်စ္ေသာင္းဘုရားအထက္ မုဒ္ဦးမွာလဲ ေရွးလက္ရာ မဟုတ္ဘဲ သူတုိ႔ လုပ္ခ်င္သလုိျပဳျပင္ လုိက္တဲ့ အတြက္ ဘုရားပဲြေတာ္ခ်တုိင္း အရင္က လုံး၀မႀကဳံဖူးတဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ ေတြ နဲ႔ႀကဳံေနရပါၿပီ၊ ဒါ ဟာသက္သက္ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈေတြကုိ ဖ်က္စီးေနတာ ပါ၊ ”ဟု ေျပာ ဆုိေနၾက သည္။
ေျမာ္ကဦးေဒသ သည္ ကမၻာယဥ္ေက်းမႈ အေမြ အႏွစ္စာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းထားေသာေဒသျဖစ္ရုံမက ေရွးေဟာင္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြ အႏွစ္ ေဒသတစ္ခုအျဖစ္လည္း ကမၻာ ကအသိအမွတ္ျပဳလုိက္သည့္ အတြက္ ေရွးေခတ္လက္ရာ မ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္ူသိမ္းေရ းအတြက္ လည္း မ်ားစြာ လုိ အပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း အျငင္းပြားမႈမ်ားကုိ ပယ္ပ်က္ကာ စစ္မွန္ေသာ ေရွးေခတ္္ လက္ရာမ်ား ေပၚထြက္လာေရး မွာ ေျမာက္ဦး သမုိင္း၀င္ေဒသ၏ အဓိကစိန္ေခၚမႈ ႀကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ ပါ သည္။