Friday, November 25, 2011

က်ေနာ္ နားလည္ေရ အမ်ိဳးသားေရးအျမင္နန့္စိတ္ဓာတ္



က်ေနာ္ေဒစာကုိ ရြီးဖုိ့ မရီြးဖုိ့ စုိဥ္းစားနိန္စြာ ရက္သတၱပတ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ ၾကာခပါဗ်ာယ္။ခ်ိီတုံခ်ီတုံလည္း ျဖိဳက္နိန္မိေရ။အလုပ္က မအားလပ္စြာကလည္း တစ္ဖက္၊ေနာက္ ကုိယ္စိတ္အတိြးတိထဲမွာ ရွိနိန္ေရ စိတ္ဓာတ္တိကို ခ်ျပခ်င္ေရ စိတ္ထားကလည္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေတအတြက္နန့္ ခ်ီတုံခ်တုံျဖိဳက္္နိန္မိျခင္း ျဖိဳက္ပါေရ။ေနာက္ဆုးံမွာ ေဒစာကုိ ရြီးဖုိ့ဆုးံျဖတ္လုိက္ေတအတြက္နန့္ စာလုးံမ်ားကုိ စာရြက္ေပၚတြင္ ခ်ရြီးလုိက္ပါေရ။
အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ဆုိစြာ ဇာကို ေခၚပါသနည္း? ကုိယ့္ကုိကုိယ္ အၾကိမ္ေပါင္းမနည္း မိန္းခြန္းထုတ္နိန္မိေရ။ကုိယ္လူမ်ိဳးကုိ ခ်ဳိက္ေတစိတ္၊ႏုိင္ငံကုိ ခ်ိဳက္ေတစိတ္၊ကုိယ္ကုိးကြယ္ေရဘာသာတရားကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းလုိေရစိတ၊္ကုိယ့္စာပီ အႏုပညာကုိ ၾကီးထြားရွင္သန္လုိေရ စိတ္၊ကုမၸဏီတစ္ခုမွာပင္ျဖိဳက္စီ၊စက္ရုံအလုပ္ရုံတစ္ခုမွာပင္ျဖိဳက္စီ ကုိယ္လူမ်ိဳးတိက နိန္ရာရေရး၊ရာထူးျမင့္ျမင့္မားမား ရွိနိန္ေရး(အရာေရာက္ေရး) ေဒစိတ္တိပင္ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္လား။ စသည္ျဖင့္ တိြးနိန္မိသည္မွာ အဂု စာရြီးေရ အခ်ိန္ထိပင္ ျဖိဳက္ပါေရ။ ကမာၻေပၚမွာ ရွိနိန္ေရ ဇာလူမိ်ဳးမဆုိကုိယ့္ႏုိင္ငံ၊ကုိယ့္လူမ်ိဳး၊ကုိယ္ကုိးကြယ္ေရဘာသာကုိေတာ့ ခ်ိဳက္ခင္ တန္ဖုိးထားၾကပါသည္။အထူးေျပာနိန္စရာပင္ လိုအပ္ေမ မထင္ပါ။သုိ့ေသာ္ မ်ိဳးကုိခ်ိဳက္ျခင္းေၾကာင့္ စြန့္လြတ္အနစ္နာခံျခင္း၊မ်ိဳးခ်ိဳက္စိတ္ ျပင္းထန္ျခင္း၊အမ်ိဳးအတြက္ လူမ်ိဳးအတြက္ဆုိေက အသက္ကုိေတာင္ ပီးဆပ္ရဲျခင္း၊ဆုိေရ စိတ္ဓာတ္တိ လူမ်ိဳးတိုင္း လူသားတုိင္းမွာ မရွိေပ။ေဒပုိင္လူသားတုိင္းမွာ မရွိလို့လည္း အာဇာနီ(Martyr) ဆုိစြာ လူသားတုိင္း ျဖစ္မလာ။ယင္းခ်င့္သည္ပင္လွ်င္ အမ်ိဳးကုိခ်စ္ေတ မ်ိဳးခ်ဳိက္စိတ္(Patriotism) ကြာျခားျခင္းပင္ ျဖိဳက္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားေရးသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္နန့္ မဆုိင္။ကမာၻျမီၾကီးေပၚတြင္ နိန္ထုိင္ေရ လူသားတုိင္းနန့္ ဆုိင္သည္။ဒီမုိကေရစီ က်သည္။အမ်ိဳးသားေကာင္းစားေရးအတြက္ စိတ္ပါ၀င္စားမွုရွိက စိတ္အားထက္သန္ေရလူက လုပ္သည္။ကုိယ္တစ္ကုိယ္တည္း ေကာင္းစားမွုကုိ ၾကည့္ေရလူက တစ္ကိုယ္တည္း ေကာင္းစားဖုိ့အတြက္ လုပ္သည္။မိသားစုတစ္ခု၊ဆြီမ်ိဳးတစ္စု ေကာင္းစားေရးအတြက္ကုိရာ ၾကည့္ေရ လူက ယင္းမိသားစု၊ဆြီမ်ိဳးေကာင္းစားေရးအတြက္သာ လုပ္သည္။တစ္တိုင္းျပည္လုးံ ေကာင္းစားဖုိ့ကုိ စိတ္ထက္သန္ေရလူက တစ္တိုင္းျပည္လုးံ ေကာင္းစားေရးအလုပ္ကုိလုပ္သည္။ထုိ့အတူ အဖဲြ.အစည္းတစ္ခု၊ပါတီတစ္ခု၊အသင္းအဖဲြ.တစ္ခု၊ေကာင္းစားေရးကုိရာ လုိလားေရလူက ယင္းပါတီေကာင္းစားေရးကုိသာ လုပ္သည္။ ဇာပင္ျဖိဳက္ျဖိဳက္ မ်ိဳးခ်ိဳက္ျခင္းသည္ အလြန္တရာမွ ျမင့္ျမတ္ေရ စိတ္ထား စိတ္ဓာတ္ပင္ျဖိဳက္သည္။ေကာင္းေသာ အလုပ္ပင္ျဖိဳက္သည္။ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္အနိန္နန္. သာဓု ေခၚထုိက္ပါသည္။မ်ိဳးခ်ိဳက္ျခင္းကုိ ေမာ္ၾကြား ပနာ ငါက ပုိခ်ိဳက္သည္။သူက ပုိခ်ိဳက္သည္လု့ိ ေျပာနိန္စရာ။ေပတံနန့္ တုိင္းလုိ့မရ။စြန့္လႊတ္အနစ္နာခံလုိ့ အသူပုိလုပ္ႏုိင္လဲဆုိပနာလည္း စိန္ေခၚျပနိန္စရာမလုိ။လုပ္ေဆာင္ျခင္းကသာသက္သီျပသည္။ အမ်ိဳးသားေရးအလုပ္သည္ ၀မ္းေရးအတြက္ ကုိယ္တစ္ကုိယ္တည္း ေကာင္းစားဖုိ့အတြက္အသုးံခ်ခံပစြည္းတစ္ခုမဟုတ္။အမ်ိဳးသားေရးဆုိေရ စကားသည္ ၾကည့္လုိက္ေက ေလးလုးံတည္း။ေဒစကားလုးံ(ေလးလုံး)သည္ပင္လွ်င္ အဓိပၸါယ္က အလြန္တရာ ေလးနက္သည္။အဓိပၸါယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး သတ္မွတ္လုိ့ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေရ ရခုိင္သားတစ္ေယာက္ ျဖိဳက္္ေတအတြက္နန့္ ရခုိင္လူမ်ိဳးအေရးကုိရာ စိတ္၀င္စားသည္။ရခုိင္အမိ ရခုိင္အဖဘက္ကက မြီးဖြားလာေရ ရခုိင္သားတစ္ေယာက္ျဖိဳက္သည္။ရခိုင္သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေတအတြက္နန့္ ရခုိင္အေရးကုိရာစိတ္၀င္စားေရဆုိေက လြန္အံ့ဖုိ့မထင္။လြန္ေကေလ့ မတတ္ႏုိင္။ ၂၀၁၀ ၁၁လပုိ္င္း ၇ရက္(စနီနိန့္)မွာ လုပ္ခေရ ရႊီးေကာက္ပဲြမွာ ရခုိင္တုိးတက္ေရးပါတီကုိ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိက အသည္းၾကားက မဲတစ္ျပားဆုိေရပုိင္ သူရုိ့ပုိင္ဆုိင္ေရ မဲတစ္ျပားကုိ ပုံေအာပနာ မဲပီးခကတ္ေတ။ယင္းအတြက္နန့္လည္း ရခုိင္တုိးတက္ေရးပါတီက ရႊီးေကာက္ပဲြမွာ အႏုိင္ရလားပါေရ။မဲဆႏၵနယ္ျမီ (၃၄) နိန္ရာ အႏုိင္ရလားပါေရ။ ေပါက္ေတာျမိဳ.နယ္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေနာက္ပုိင္းမွာ အရွူးံပီးလုိက္လုိ့ (၃၂) နိန္ရာရာ က်န္လိုက္ပါေရ။ရခုိင္ျပည္နယ္အစုိးရ ၀န္ၾကီးမ်ား အဖဲြ.မွာေတာ့ ရခုိင္၀န္ၾကီး (၃)ေယာက္ ရွိနိန္ပါသိမ့္ေရ။ ရခုိင္လူထုတိက ဇာျဖိဳက္လုိ့ ရခုိင္တုိးတက္ေရးပါတီ(RNDP)ကုိရာ မဲထည့္ကတ္ပါလဲ။အျဖီက ရွင္းပါေရ။ရခုိင္လူမ်ိဳးကို ကုိယ္စားျပဳေရ ရခုိင္ပါတီျဖိဳက္လို့ပါ။ယင္းပုိင္မဲထည့္ျခင္းသာပင္လွ်င္ ရခုိင္လူမ်ိဳးကုိ ခ်ိဳက္ေတစိတ္ေၾကာင့္ ရခုိင္လူမ်ိဳးနန့္ အျခားလူမ်ိဳးတိနန့္ ျပိဳင္လာေက ရခုိင္လူမ်ိဳးကရာ အႏုိင္ရရေမ ဆုိေရ မြီးရာပါ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္(Innate Nationalism) ေၾကာင့္ပင္ ျဖိဳက္ပါေရ။ လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ၀ါသနာပါေရ စိတ္ထက္သန္ေရ လူကလည္း လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရးအလုပ္ကုိ လုပ္သည္။စာပီကုိ ၀ါသနာ ပါေရလူကလည္း စာပီလည္း အမ်ိဳးခ်ိဳက္ေၾကာင္းကုိ စာပီနန့္ ေဖာ္ထုတ္သည္။အႏုပညာ၊ပန္းခ်ီ ဂီတကုိ ၀ါသနာ ပါေရ လူတိကလည္း အႏုပညာ ဂီတတိနန့္ အမ်ိဳးကုိခ်ိဳက္ေၾကာင္း အမိ်ဳးျမတ္ေၾကာင္းကုိေဖာ္ထုတ္ပါသည္။သရုပ္ေဖာ္ျပကတ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္ေပၚေပါက္ေအာင္ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ သိေအာင္ စာရြက္စာပီတိ ျဖန့္၀ီျခင္း ေဟာေျပာျပျခင္းသည္ပင္လည္း မ်ိဳးခ်ဳိဳက္ျခင္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။အျခီခံစိတ္ထား မ်ိဳးခ်ိဳက္ျခင္းကေတာ့ တတူပါရာ။လုပ္ေဆာင္ပုံ လုပ္ေဆာင္နည္း လမ္းစုိဥ္ရာ ကြာပါေရ။ ျမန္မာျပည္မွာပါ မက ကမာၻမွာပါ ထင္ရွားခေရ ဆရာေတာ္ဦးဦးတၱမ လက္နက္ကုိင္ပနာ တုိက္ပဲြ၀င္ချခင္း မဟုတ္ပါ။ရခုိင္-ျမန္မာပ႑ိတ္ ဆရာၾကီးဦးဦးသာထြန္း အပါအ၀င္ အျခားလူပုဂၢိဳလ္တိလည္း အမ်ားအျပားရွိကတ္ပါသိမ့္ေရ။ ျမန္မာလူထုေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေတ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း လက္နက္ကုိင္ တြန္းလွန္နိန္ျခင္းမဟုတ္။ကိုယ္ႏုိင္ရာဆိုင္ရာ တက္ကြ်မ္းေရဘက္က အမ်ိဳးသားေကာင္းစားေရးကုိ ေရွးရွူပနာ လုပ္ေဆာင္ပီးနိန္ကတ္ျခင္းျဖိဳက္ပါေရ။ ေဒနိန္ရာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ က်ေနာ္လုိလားလုိ့ ေျပာနိန္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဥပမာအျဖိဳက္နန့္သာ တင္ျပျခင္း ျဖိဳက္ပါသည္။ သမုိင္းပညာရွင္တိအတြက္ သမုိင္းကုိ ရွာဖြီပနာ ေဖာ္ထုတ္နိန္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ သမုိင္းပညာရွင္ရုိ့၏ လက္နက္ပါ။စာပီပညာရွင္တိအတြက္ စာပီသည္ လက္နက္။အႏုပညာရွင္တိအတြက္ အႏုပညာသည္ လက္နက္ပါ။တုိင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ အားလုးံစစ္သားေဂ်းရာ ရွိနိန္လုိ့မရေရပုိင္ သူနန့္ရာနန့္ သူ က႑ာမ်ိဳးစုံ ေထာင့္မ်ိဳးစုံမွာ ရွိနိန္ဖုိ့လိုပါေရ။ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ(သုိ့)ျပည္နယ္တစ္ခုမွာ အဓိက မရွိမျဖိဳက္က စစ္တပ္ပါ။ တုိင္းျပည္နန့္လူမ်ိဳးကုိ မားမာရပ္ပနာကာကြယ္ပီးဖုိ့စစ္တပ္လုိပါေရ။ ကုိယ္က်ိဳးစြန့္အနစ္နာခံပနာ တုိင္းျပည္နန့္လူမ်ိဳးအတြက္ လက္နက္ကုိင္ တုိက္ပဲြ၀င္ႏုိင္ေကေတာ့ အေကာင္းဆုးံပါ။ယင္းပုိင္ လူတိကုိလည္း ေဒနိန္ရာက နိန္ပနာ ဂါ၀ရ ျပဳပါယင့္။ အခုဆုိေက ရခုိင္ႏုိင္ငံနန့္ လူမ်ိဳး ကြ်န္ျဖိဳက္နိန္စြာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၂၇) ရွိပါဗ်ာယ္။ဆရာၾကီးဦးဦးသာထြန္းေျပာခေရပုိင္ ရခုိင္လူမ်ိဳးရုိ့သည္ ႏုိင္ငံ၏ႏုိင္ငံေရးကုိ လုပ္ဖုိ့အခ်ိန္မက်ပါသိမ့္။အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးကုိရာ လုပ္ေဆာင္နိန္ရတုန္းပါသိမ့္လတ္။ မွန္လုိက္ေတ စကားပါ။မွတ္သားေလာက္ပါေရ။အဂုေခတ္ ရခုိင္လူငယ္ လူရြယ္ရု့ိသည္ ရခုိင့္သမုိင္းေၾကာင္းကုိ မဆုိထားဖိ။ေလ့လာဖုိ့ေလာက္ကုိေတာင္ စိတ္၀င္စားမွု မရွိျခင္းကုိ တိြလာရပါေရ။ယင္းခ်င့္တိသည္ပင္လွ်င္ ရခုိင္အခ်င္းခ်င္း စည္းလုးံမွု စည္းရုးံမွု အားနည္းနိန္ျခင္းကုိ ျပသေရသေဘာပင္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ ေဟာေျပာျပသမွု လက္ဆင့္ကမ္းမွု အနစ္နာခံမွု၊ရုိးသားမွုတိ မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္လာသည္။အဆုိးဆုးံက တစ္ဦးကိုတစ္ဦးေလးစားမွု မရွိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ငါသည္ ေတာ္ေရ တတ္ေတ ဆုိေရ အသိစိတ္ မာန္မာန ေထာင္လႊားစိတ္တိ ရခုိင္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖုိ့လုိေရလုိ့ ျမင္မိပါသည္။ ရခုိင္သား သုးံေယာက္ ဆုံေက အရက္ပုလင္းေထာင္ေရ အျဖစ္မ်ဳိး အျမဲလုိလို မျဖိဳက္သင့္္ပါ။ကြ်န္ေတာ္ နိန္ထုိင္ေရ ရပ္ကြက္မွာ အျမဲလုိလုိ တိြ.နိန္ရလုိ့ ေျပာျခင္း ျဖိဳက္ပါေရ။တစ္ခါက က်ေနာ္ နန့္ရင္းနွီးေရ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဘက္ကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါေရ။ယင္းသူက အလုပ္မွာ သေဌးနန့္ စကားမ်ားလို့ဆုိလား လစာနည္းလုိ့ဆုိလားမသိ အလုပ္ေလာေလာဆယ္ မရွိသိမ့္လို. ဆုိပနာ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းအိမ္သုိ့ အလည္ေရာက္လာပါေရ။ယင္းမွာ ရက္သတၱပတ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ လ၀က္နီးပါး နိန္ခပါေရ။နိန္ထုိင္ခစြာကေတာ့ အေၾကာင္းမရွိပါ။ အေၾကာင္းရင္းက ယင္းသူကို ညတုိင္း အရက္တုိက္ရျခင္းျဖိဳက္ပါေရ။က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းက အရက္သီစာ ေသာက္စားျခင္း နည္းပါေရ။မေသာက္လုိ့ေတာင္ ေျပာရပါဖုိ့။ ယင္းသူဘက္ကုိ ယင္းသူ.သူငယ္ခ်င္း ေရာက္လာေရ နိန္.့ကပင္စလုိ. ညတုိင္းအရက္ပုလင္းေထာင္ျဖိဳက္လာပါေရ။ထမင္းလည္း ေကြ်းရ အရက္လည္း တုိက္ရဆုိေက တစ္ရက္လည္း မဟုတ္ ႏွစ္ရက္လည္း မဟုတ္ နိန့္စုိဥ္လုိလုိ ျဖိဳက္လာေက က်ေနာ္ စိတ္ထဲ လြန္ေရပုိင္ တိြ.လာပါေရ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းလည္း ယင္းသူနန့္ တတူအရက္ေသာက္ယင္းနန့္ ယစ္ေရ နိန့္တိ မ်ားလာလုိ့ အလုပ္လည္း မဆင္းႏုိင္ ျဖိဳက္လာပါေရ။’တံငါနားနီး တံငါ’ဆုိစြာ ေဒခ်င့္ကို ဆုိလုိစြာပါလား မသိ။က်ေနာ္လည္း ဘ၀င္မက်ပုိင္ တြိ.လာလုိ့ ယင္းသူရုိ့အရက္ေသာက္နိန္ကတ္ေရခါ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းကို လားေျပာပါေရ။ အရက္နိန့္စုိဥ္မေသာက္ဖုိ့နန့္ ကုိယ္ရည္မွန္းခ်က္ အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ရာ အာရုံစူးစုိက္ဖုိ.သင့္ေၾကာင္း ေျပာလုိက္ပါေရ။ ေယအခါ ယင္းသူဘက္ကုိ အလည္ေရာက္နိန္ေရ လူက အရက္ေသာက္စြာ ဆန္းပါလားလတ္။တရုတ္တိက နိန့္တုိင္း ေသာက္ကတ္ပါေရလတ္။ က်ေနာ္ကလည္း စိတ္က ခံျပင္းစိတ္ ျဖိဳက္လားပနာ တရုတ္က တစ္ရက္မွာ ေဖ့သာ ၅၀၀ ၀င္လုိ့ ၅၀ဖုိး ေသာက္စြာ။ငရုိ့ရခုိင္သားတိမွာ တစ္ရက္မွာ ၂၀ မ၀င္ပဲ ၅၀ဖုိးေသာက္ကတ္ေတလုိ့ ေျပာလုိက္ပါေရ။ယင္းပုိင္ေျပာျပီးျပီးခ်င့္ က်ေနာ္လည္း လွည့္ထြက္ပါလတ္ပါေရ။ စာဖတ္သူတိ စုိ္ဥ္းစားၾကည့္ကတ္ပါ။ေျပာလုိက္ေက ဗမာကိုမေကာင္းေဂ်းေျပာကတ္ေတ။ ဗမာတိ အုပ္ခ်ဳပ္လုိ့ ေဒပုိင္ကြ်န္ဘ၀ကို ေရာက္နိန္ရစြာလုိ့ ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိတတ္ကတ္ပါေရ။မွန္ပါေရ။ရခုိင္သားတိက၀ါ ဗမာ့လက္ေအာက္က အုပ္ခ်ဳပ္မွုေအာက္က လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္မွု ဟိကတ္ပါယင့္လား။နိန့္စုိဥ္ ညစုိဥ္ အရက္ေသာက္ျခင္း ဆီးေျခာက္ေသာက္ျခင္းတိနန့္ အခ်ိန္ကုန္ ဘ၀ကုိ ျဖတ္သန္းကတ္ပါေရ။ က်ေနာ္ တိြးတိြးၾကည့္လုိက္ေက မြန္းပါလတ္ပါေရ။ရခုိင္အားလုးံကို မဆုိလုိပါ။ အမ်ားစုက ေဒပုိင္ျဖိဳက္နိန္လို့ ေျပာရျခင္းျဖိဳက္ပါေရ။ အရက္ယစ္လာေက တစ္ေယာက္နန့္ တစ္ေယာက္ အခ်င္းခ်င္းစကားမ်ားပနာ ထသတ္ကတ္ပါေရ။ေဒပုိင္ျဖစ္ရပ္တိ မကန္ပါ။”ေျပာမဆုးံေပါင္ ေတာသုးံေထာင္” ျဖိဳက္နိန္ပါေရ။ေဒပိုင္ ေသာက္စားနိန္ျခင္းကုိ ဇာရခုိင္သမကလည္း မၾကိဳက္ပါ။အျမဲလုိလုိ မွူးယစ္နိန္ေက သီလလည္း မေဆာက္တည္ႏုိင္။က်င့္၀တ္လည္း မရွိပါဗ်ာယ္။’သီလက်င့္၀တ္ မျမဲ’ဆုိေက အကုသိုလ္က ေနာက္က လုိက္ပါေရ။ဇာပင္လုပ္လုပ္ အဆင္မေျပျဖိဳက္လာပါေရ။ကပ္ဆိုးတိ က်ေရာက္လာတတ္ပါေရ။အခုတစ္ေလာ ရခုိင္ျပည္တစ္လႊားမွာ မီးေလာင္မွုတိ ဆက္တုိက္ဆုိေရပုိင္ ေလာင္ေရ သတင္းတိ ၾကားလာရပါေရ။ ရခုိင္လူမ်ိဳးတိ သီလ မျမဲ က်င့္၀တ္ေဖာက္ပ်က္ေရ အတြက္နန့္ အကုသုိလ္တိ ၀င္လာစြာ ျဖိဳက္ေတလုိ့ က်ေနာ့္ကုိ ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါးက တရားစကားနန့္ ေဟာေျပာဖူးလုိ့ သိမွတ္ထားဖူးပါေရ။ကိုယ့္ရခုိင္သားတိကို ရခုိင္သမက မၾကိဳက္ေက ရခုိင္သမတိ ဇာလူမ်ိဳးတိနန့္ ရလီကတ္ပါဖုိ့လဲ တိြးၾကည့္ကတ္ပါဖိ။ေဒပုိင္ရာ နိန္ကတ္ေက ေဒပုိင္ပုံစံမ်ိဳးနန့္ ခရီးဆက္လားေက ဖရခုိင္ျပည္ ဗမာ့လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖုိ့ နိန္နိန္သာသာ ရခုိင္လူမ်ိဳးပါ ေပ်ာက္လားပါလိမ့္ေမ။ ရခုိင္သားတိကလည္း ရခုိင္သမကုိ မယူ ရခုိင္သမကလည္း ရခုိင္သားကုိ မယူဆုိေက ရခုိင္ဆုိေရ အမ်ိဳးနန့္ သီလကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေတ လူမ်ိဳး ေဒကမာၻျမီထက္က ေပ်ာက္လားပါလိမ့္ေမ။ေပါ့ေပါ့ဆဆ မထားကတ္ပါေက့။တိြးၾကည့္လီ နက္ရွုိင္းလာလီပါဗ်ာယ္။ ေနာက္တစ္ခု က်ေနာ္ရုိ့ရခုိင္ျပည္မွာ ပညာတတ္ စာတတ္ ရခုိင္လူမ်ိဳး နညး္ပါးလာျခင္းပင္ျဖိဳက္ပါေရ။ပညာတတ္တိ နည္းပါးလာျခင္းေၾကာင့္ ဦးေဆာင္ႏုိင္မွု စြမ္းရည္ရွိေရ လူမရွိသေလာက္ျဖိဳက္လာျခင္း၊အတြိးအေခၚ စုိဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္မွုတိ အားနည္းလာျခင္း၊ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း မရွိျခင္း၊စံနမွုယူထုိက္ေတ ေခါင္းေဆာင္မရွိျခင္းေၾကာင့္ ရခုိင္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းၾကား စိတ္၀မ္းကဲြျပားမွုမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္း၊ညီညြတ္မွုမရွိျခင္း ရုိ့ေၾကာင့္ အကဲြအျပားျဖိဳက္လာပါေရ။ ဟုိတစ္ေလာက ဘီဘီစီ အာရွ-ပစိဖိတ္မွာ ရြီးထားေရ ေဆာင္းပါးနန့္ အတူ ရခုိင္ျမီပုံမွာ ကုလားပုံကုိ ထည့္ထားျခင္းေၾကာင့္ ရခုိင္သားတိရုိ့၏ ေဒါသ အထြက္အထိပ္ ေရာက္လားကတ္ပါေရ။ေအပုိင္ ျဖိဳက္လာကတ္လို့ ရန္ကုန္ျမိဳ့လန္ဒန္သံရုးံရွီမွာဆႏၵျပကတ္ဖုိ့လုိ့ သတင္းတိလည္း ထြက္ေပၚလာပါေရ။ေနာက္ ယင္းဆႏၵျပပဲြကုိ ဦးေဆာင္ႏုိင္ဖုိ့ လူမရွိလိုိ့ ဆုိပနာဆႏၵအျပ မျဖိဳက္ခပဲ ပ်က္ပယ္လားပါေရ။ယင္းခ်င့္တိပင္လွ်င္ ဦးစီးဦးေဆာင္ တာ၀န္ခံလုပ္ပနာ လုပ္ဖုိ့လူ မရွိျခင္း စည္းလုးံမွု မရွိျခင္းကုိ ျပသလုိက္ျခင္းနန့္ တူပါေရ။ ႏိုင္ငံမဲ့(StateLess)လုိ့ သတ္မွတ္ထားကတ္ေတ ဘဂၤလီကုလားတိမွာေတာင္ ကမာၻအရပ္ရပ္မွာ စည္းစည္းလုးံလုးံနန့္ တစ္ခါမွ မဟိခေရ အေၾကာင္းအရာတိကုိ လီဆယ္လုိ့ ရုိဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဆုိပနာ အသက္သြင္းပါေရ။အႏွိပ္ခံလူမ်ိဳးျဖိဳက္နိန္ေရ ဆုိပနာ ကမာၻကလူတိကို မ်က္ရည္ခံထုိးေရ။ရလာေရ အခြင့္အေရးဟူသမွ်ကုိ လက္လြတ္မခံ အသုးံခ်ကတ္ေတ။ မီဒီယာ နန့္ ၀ါဒျဖန့္ေရ။ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ပီးဖုိ.မီွလုိ့ရဖုိ့ႏုိင္ငံလူမ်ိဳးတိကုိရွာကတ္ပါေရ။ ကမာၻအလုပ္သမား ညီလာခံတိမွာတက္ေရာက္ပနာစကားေျပာကတ္ေတ။ငုိျပကတ္ေတ။ ယင္းပုိင္နန့္ ကမာၻက သတိထားလာေရ။အေရးပီးျခင္း ခံလာရပါေရ။ ရခုိင္လူမ်ိဳးရုိ့၏ ျမိဳ့နယ္တိ ျဖစ္ေတ ဘူးသီးေတာင္၊ေမာင္ေတာတိမွာ ကုလားတိက ၾကီးစုိးလာေရ။ကုလားအေယာက္ ၁၀၀မွာ ရခုိင္သားတစ္ေယာက္ႏုန္းက် ျဖိဳက္လာေရ။ရခုိင္လူမ်ိဳးတိ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ လုံျခဳံမွုတိ ကင္းမဲ့လာေရ အတြက္နန့္ နိန္ရာေဒသ ေဘးလြတ္ရာတိကုိ ေျပာင္းရြိ.လာကတ္ေတ။ အမွန္ေျပာရဖုိ့ဆုိေက ကုလားရန္ကုိ ေၾကာက္လုိ့ ရခုိင္သားအမ်ားစု ရွိနိန္ေရ နိန္ရာတိကုိ ေျပာင္းလာကတ္ပါေရ။ယင္းရခုိင္သားတိ နိန္ရာတိမွာ ကုလားတိက အစားထုိး နိန္ရာ ယူလာကတ္ေတ။လူမ်ိဳးေရးအရ တစ္ျဖည္းျဖည္း ၀ါးမိ်ဳလာေရ။ရခုိင္သမေခ်တိ မုဒိန္းက်င့္ခံရျခင္း၊အေလာငး္ေကာင္ မေပၚအသတ္ခံရျခင္းတိ ျဖစ္ေပၚလာပါေရ။တစ္ေလာက ၾကားလုိက္ပါသိမ့္ေရ။ဘူးသီးေတာမွာ ရွိနိန္ေရ ကုလားတိ “Mother Land “ဆုိပနာ စာတန္းတိထုိးလို့ ျမိဳ.ကို ကားနန့္ပတ္လို့ လည္ကတ္ေတလို့ စစ္ေတြဘက္က လာေရ သတင္းအရ သိရွိခရပါေရ။ ရခုိင္ဖုိးဖီးရုိ့ ပုိင္ဆုိင္ေရ(Arakanese Descendant Land) ရခုိင္လူမ်ိဳးရုိ့၏ သြီးသားအစစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေရ ရခုိင္ျမီကုိ ကုလားတိက “Mother Land “ဆုိပနာ စာတန္းတိ ရႊီးလုိ့ ကားနန့္ ျမိဳ.ကုိ ပတ္လုိ့ လည္ျပလာျခင္း လုပ္လာျခင္းေရ ရခုိင္ျမီမွာ နိန္ပနာ ရခုိင္လူမ်ိဳးကို ေစာ္ကားျခင္း ျဖစ္ပါေရ။ခ်ခ်င္းေသွ် ေျပာရဖုိ့ဆုိေက ရခုိင္လူမ်ိဳးကုိ မမွုျခင္း၊ဂရုမထားျခင္းျဖစ္လုိ့ ေပၚတင္လုပ္၀ံ့ျခင္း ျဖစ္ပါေရ။ ေဒအေယာင္ေဆာင္ သမုိင္းလိမ္ ကုလားနန့္ ပတ္သတ္လုိ့ ဂ်ပန္ေရာက္ သမုိင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းက သမုိင္းစာအုပ္တိ ထုတ္ ေဟာေျပာပဲြတိ လုပ္ပနာကန့္ကြက္နိန္စြာေရ အခုအခ်ိန္ထိပင္ ျဖိဳက္ပါေရ။ေဒါက္တာေအးခ်မ္းပုိင္ သမုိင္းဆရာ တစ္ေယာက္ ရွိလုိ့ ေတာ္ပါသိမ့္ယင့္လို့ ဆုိရပါဖုိ့သိမ့္။ယင္းဆရာကို က်ေနာ္ ေဒနိန္ရာက နိန္ပနာ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးပါယင့္။ဗမာက ရခုိ္င္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ ကုလားက နယ္ျမီလုနန့္ ရခုိင္ရုိ့ဘ၀အေၾကာင္း ကို စစိနနစ္ တိြးၾကည့္ေက ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ျဖစ္လာပါေရ။ ဗမာအုပ္ခ်ဳပ္မွုဘက္ကုိ လွည့္ၾကည့္လုိက္ပါေမ။ျပည္သူ့လႊတ္ေတာ္တြင္ ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လြတ္ေတာ္အမတ္ ဦးဘရွင္က ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ႕ ေျမာက္ဖက္ ၂၅ မုိင္အကြာ တြင္ရွိေသာ "ရႊီ" သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႕သိုက္မွ ရရွိလာေသာ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႕မ်ားကို အသံုး ျပဳျပီး ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ႕ အတြက္ လွ်ပ္စစ္ ဓါတ္အား ျဖန္႕၀ီပီးရန္ အစီအစဥ္ ရွိမရွိ စက္တင္ဘာၤလ ၂၇ ရက္နိန့္က က်င္းပခေရ ျပည္သူ႕လြတ္ေတာ္တြင္ မိန္းျမန္းခပါသည္။ အဆိုပါ မိန္းျမန္းခ်က္ကို စြမ္းအင္ ၀န္ၾကီး ဦးသန္းေဌး ျဖီၾကားခ်က္မွာ ရႊီသဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႕သိုက္က ရရွိလာေသာ သဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႕မ်ားကို ျမန္မာ-တရုတ္ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းက တဆင့္ တရုတ္ျပည္ကို တင္ပို႕လားရန္ ျဖစ္ေၾကာင္းနန့္ တရုတ္-ျမန္မာ ခ်ဳပ္ဆိုထားေသာစာခ်ဳပ္ကို ဆန္႕က်င္ျပီး ဓါတ္ေငြ႕မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ မရဟု ေျဖၾကားလားခေရလုိ့ နရီဥြရာသတင္းအရ သိခြင့္ရခပါေရ။ ရခုိင္ျပည္က ထြက္ေတ ရႊီဂစ္ကုိ ရခုိင္လူမိ်ဳးကုိ အသုးံျပဳျခင္းမပီးဆုိပနာ စြမ္းအင္၀န္ၾကီးဌါနက ၀န္ၾကီးဦးသန္းေဌးက ေျပာျခင္းေရ ရခုိင္တစ္မ်ိဳးသားလုးံကုိ ေစာ္ကားလုိက္ရုံသာမက အဂၤလိပ္ေခတ္၊ဂ်ပန္ေခတ္က ဆီပီးေက ဆန္ရသိမ့္ေရ အုပ္ခ်ဳပ္မွုထက္ ဗမာလူမ်ိဳးရုိ့က ရခုိင္လူမိ်ဳးရု့ိအေပၚ ဗုိလ္က်စုိးမုိး အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကုိ တုိက္ရုိက္ျပသလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ေဒပုိင္ လုပ္ရပ္မိ်ဳးသည္ ရခုိင္အားလုးံကုိ ကုိယ္စားျပဳေရ ရခုိင္တစ္မ်ိဳးသားလုးံကုိ ကိုယ္စားျပဳေရ ရခုိင့္တပ္မေတာ္ (Arakan National Army)မရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လုိ့ ထင္ျမင္လာမိပါေရ။ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းတိေျပာကတ္ေတ စကားတစ္ခ်ိဳ့ေဒနိန္ရာမွာ သတိလားရပါေရ။အာဏာက သီနတ္ေျပာင္း၀ မွာရာ ရွိေရလတ္။ယင္းခ်င့္သည္ပင္ အမွန္ျဖစ္လာပါေရ။ ရွီးေခတ္ သမုိင္းအစုိဥ္အလာအရအားျဖင့္လည္း ၾကီးမားျမင့္ျမတ္ေရလုိ့ ခံယူထားေရ ရခုိင္လူမ်ိဳး၊ရဲရင့္ပနာ သတၱိရွိေရလုိ့ ခံယူထားကတ္ေတ ရခုိင္လူမ်ိဳးမွာ ကရင္၊ကခ်င္၊ခ်င္း၊ရွမ္း၊မြန္၊ကရင္နီ ေလာက္ပင္ စည္းလုးံမွုမရွိ ယင္းလူမ်ိဳးတိပုိင္ ရခုိင္တစ္မ်ိဳးသားလုးံကုိ ကုိယ္စားျပဳေရ ဗမာတိမ်က္စိထဲမွာ မွုရေလာက္ေအာင္ စစ္တပ္မရွိျခင္းေၾကာင့္ ေဒပုိင္ ေျပာ၀ံ့ျခင္း လုပ္ရဲျခင္းျဖစ္ေတလုိ့ ျမင္မိလာပါေရ။ ရခုိင္မွာ စစ္တပ္မရွိစြာက မဟုတ္ ရွိေရကားလုိ့ ေစာဒကတက္ကတ္ပါဖုိ့လား။တက္ကတ္ပါ။ က်ေနာ္ဆုိလုိစြာက ရခုိင္တစ္မ်ိဳးသားလုးံကုိ ကုိယ္စားျပဳေရ အင္အားေတာင့္တင္းေရ တစ္ခုတည္းေသာ ရခုိင္တပ္မေတာ္ကို ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါေရ။ ေဒပုိင္ အင္အားေတာင့္တင္းေရ တပ္မေတာ္တစ္ရပ္ မတည္ေဆာက္ ႏုိင္ျခင္းေရ ရခုိင္လူမ်ိဳး စည္းလုးံမွု မရွိျခင္းကုိ ျပသျခင္းနန့္ သ႑န္တူ လာပါေရ။စည္းလုးံမွုကုိ ေဆာက္တည္ဖုိ့ ပညာတတ္လူတန္းစားတိ ရွားပါးလာျခင္း၊ အတြိးသစ္အျမင္သစ္ ရွိေရ ပုဂၢိဳလ္တိ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ဦးေဆာင္မွုအင္အားေလွ်ာ့ပါးလာျခင္း၊အမ်ားအားျဖင့္ ရခုိင္လူငယ္လူရြယ္တိေရ အရက္သီစာ ဆီးေျခာက္တိ သုးံစဲြလာျခင္းေၾကာင့္ အသိစိတ္တိ ေပ်ာက္ျပားပနာ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္တိ ေလွ်ာ့နည္းလာျခင္း၊တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အသိပညာတိ ဖလွယ္မွုတိ နည္းပါးလာျခင္း၊သူထက္သာ မနာလုိဆုိေရ စိတ္ဓာတ္တိ ကိန္းေအာင္းမ်ားျပားလာျခင္းတိ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္လုိ့ က်ေနာ္ ထင္ျမင္လာပါေရ။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၃၁ရက္နိန့္မွာေဒါက္တာဦးေအးေက်ာ္၊ဦးခုိင္ေအာင္ေက်ာ္ရုိ့အပါအ၀င္ အေမရိကန္ေရာက္ရခုိင္မ်ိဳးသွ်စ္တိက နယူးေယာက္ ျမိဳ့ ကမာၻကုလသမဂၢရုးံရွီမွာ ရခုိင္ျပည္နယ္လြတ္ေျမာက္ဖုိ့ ကုိလုိနီစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းပီးဖုိ.ကုိ ေတာင္းဆုိဆႏၵျပခကတ္ပါေရ။ ေဒခ်င့္တိပင္လွ်င္မိ်ဳးကုိသွ်စ္ေတစိတ္၊အမိ်ဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္လြန္းေရစိတ္တိေၾကာင့္ ကုိယ္ယုံၾကည္ခ်က္နန့္ ကုိယ္ ကမာၻသိ ရခုိင္ႏုိင္ငံေတာ္ ဗမာ့အုပ္ခ်ဳပ္မွုက လြတ္ေျမာက္ဖုိ့ ေတာင္းဆုိေရသတင္းကုိ ၾကားလုိက္ရ ဖတ္လုိက္ရေရ အခ်ိန္မွာ ၾကက္သီး ျဖျဖန္းထမိခပါေရ။ လူတိုင္းလူတုိင္းမွာ ကုိယ့္ယုံၾကည္ခ်က္နန့္ ကုိယ္ ရွိတတ္ကတ္ပါေရ။ကမာၻကုလသမဂၢက ၁၉၆၀ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ရက္နိန့္မွာ ထုတ္ျပန္ထားေရစာတမ္းမွာ ကြ်န္ျပဳခံထားရေရ ႏုိင္ငံဆုိစြာ မရွိစီရ။ ကမာၻမွာ လြတ္လပ္ေတ ႏုိင္ငံတိရာ ျဖိဳက္သင့္ေရ။ လြတ္လပ္ေတႏုိင္ငံတစ္ခုအနိန္နန့္ ရွိခပါေက ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ခေရ သမုိင္းအေထာက္အထားတိနန့္ တင္ျပေတာင္းဆုိေက ကုိလုိနီစနစ္ကုိ ဖ်က္သိမ္းပီးႏုိင္ေရလုိ့ ခံယူခ်က္ ယုံၾကည္ခ်က္နန့္ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုခကတ္ေတ မဟုတ္ပါလား။ေဒပုိင္လုပ္ရပ္တိလည္း ေရာက္နိန္ေရ ႏုိင္ငံတုိင္းလုိလုိမွာ လုပ္ေဆာင္သင့္ေရလုိ့လည္း ျမင္မိပါယင့္။အခုဆုိေက ရခုိင္ကြ်န္သက္ ဗမာ့လက္ေအာက္မွာ ေနာက္ထပ္တစ္ႏွစ္တုိးလုိ့ လာပါဗ်ာယ္။ ဗမာ့လက္ေအာက္မွာ ဗမာက်ဴးေက်ာ္သူ နယ္ခ်ဲ.တိက ရခုိင္လူမ်ိဳးတိကုိ ႏွိပ္စက္ကာလူ ျပဳက်င့္ခလုိ့ လူမိ်ဳးျပဳန္းသတ္ျဖတ္ျခင္းကုိ ခံခရလုိ့ ‘သဇင္ပန္းခုိင္ တစ္ျမိဳင္ျမိဳင္ ရခုိင္ဘုရားေပါင္း’ လုိ့ က်က္သေရရွိ ေဆာင္ပုဒ္နိန္ရာမွာ ‘သဇင္ပန္းခုိင္ တစ္ျမိဳင္ျမိဳင္ ရခုိင္အေလာင္းေပါင္း’ လုိ့ အမဂၤလာ စကားတစ္ခု ျဖိဳက္ေပါက္လာစြာကုိ ရခုိင္လူမ်ိဳးတိုင္း အသိပင္ျဖိဳက္ပါသည္။ ဗမာလူမ်ိဳးေရ သမုိင္းအဆက္ဆက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကပင္ ရခုိင္လူမ်ိဳးအေပၚ ဇာတစ္ခုမွ ေကာင္းက်ိဳးမပီးခ။ေခတ္အဆက္ဆက္မွသည္ အဂုအခ်ိန္ထိ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနန့္ ဒုကၡပီးနိန္တုန္း ႏွိပ္စက္နိန္တုန္း ဖိနွိပ္နိန္တုန္းပင္ျဖိဳက္ပါသည္။ သုိ.ေသာ္ ေဒကနိန့္အခ်ိန္မွာ ဗမာကုိ မုန္းျပနိန္လုိ့မရေရ အခ်ိန္၊နားလွည့္ပနာ ပါးရုိက္ရဖုိ့အခ်ိန္၊ခ်ိဳက္ကတ္ေဆာင္ျပီး ေနာက္ေက်ာကနိန္ပနာ ေက်ာက္ခ်ပစ္လုိက္ရဖုိ့ အခ်ိန္ ျဖိဳက္နိန္ပါေရ။ျမီခြီးထက္ ေကာက္က်စ္ေတ ဗမာတိကုိ ကုိယ္ဖက္ကုိရာ ယွက္တတ္ေတ လိပ္ပုိင္ စိတ္ထားသင့္ပါသည္။ဗမာတိနန့္ ပတ္သတ္လာေက ရခုိင္လူမ်ိဳးရုိ့သည္ တစ္ခါေလ့သင့္ အသာမရစဖူး။အျမဲတမ္း အနာခံေဂ်းရာ ျဖိဳက္နိန္ပါေရ။ မၾကာေရ ရက္ေပါင္းအတြင္းမွာ ရခုိင္ကြ်န္သက္ နွစ္ေပါင္း ဗမာ့ဘုရင္ဘုိးေတာ္ေမာင္၀ုိင္း စစ္မၾကီျငာ ပဲ ရခုိင္ႏုိင္ငံကုိ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္သိမ္းပုိက္ခစြာ အခုဆုိေက ၂၂၇ ႏွစ္ ျပည့္ပါဖုိ့ဗ်ာယ္ေထာ။ ေနာက္ထပ္ ဇာႏွစ္ႏွစ္ၾကာပါဖုိ့လဲ။ ဇာခါပင္ လြတ္လပ္ေတႏုိင္ငံမွာ လြတ္လပ္ေတ ရခုိင္လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္နန့္ ဇာခါ နိန္္ထုိင္ဖုိ့ အသက္ရွင္သန္ခြင့္ ရပါဖုိ့လဲလုိ့ တိြးမိတုိင္း ေမာရျပန္ပါေရ။ ရခုိင့္ႏုိင္ငံနန့္ ရခုိင္လူမ်ိဳးအနာဂတ္ ၾကာလီၾကာလီ မွုန္၀ါးလီ မျဖိဳက္စီခ်င္ပါ။ရခုိင္ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ရခုိင္သားတိ ျပန္လည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရဖုိ့ ရခုိင္လူမ်ိဳးအားလုးံ စစည္းလလုးံနန့္ က်ရာတာ၀န္တိကို ထမ္းရြက္ရင္း မဆုတ္မနစ္ ဇဲြမာန္တိနန့္ လုပ္ေဆာင္ကတ္ပါေမလုိ့ တုိက္တြန္းယင္း ေဒစာကုိ အဆုးံသတ္လုိက္ပါေရ။(ရႊီေျမာက္ဦး-ခုိင္ေက်ာ္ဆန္း) (ေဒစာသည္ မည့္သည့္တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊အဖဲြ.အစည္းကုိမွ် မရည္ရြယ္ပါ။ခံစားခ်က္မွ်သာျဖိဳက္ပါေရ)